راهکار رهبری : 6 پرسش مهم و حیاتی که هر روز باید از خودتان بپرسید

اگر واقعاً خواهان ایجاد تغییری بزرگ و شگرف در کسب‌وکار خود هستید و می‌خواهید بیشترین سود را از رهبری خود کسب کنید، این پرسش‌ها را که در قالب یک راهکار رهبری ارائه شده اند، روزانه به‌صورت ذکر تکرار کرده و از خود بپرسید.

 

رهبران باهوش و موفق همگی یک کار را بهتر از هر شخص دیگری انجام می‌دهند. آن‌ها به‌طور مکرر از سؤالاتی را می‌پرسند که موجب می‌شود همواره نسبت به هدف و موضوع موردنظر اطلاعات شفاف و کامل داشته و از آن منحرف نشوند.

 

خواه در حال مدیریت و اداره یک سازمان باشید، مسئولیت هدایت یک استارت آپ را بر عهده داشته باشید یا حتی یک تیم را هدایت کنید، هر روز پرسیدن این پرسش‌ها از خودتان به شما کمک می‌کند تا بیشترین مزایا و منافع را از کار و رهبری خود کسب کنید و تغییری در موفقیت خودتان ایجاد کنید:

 

 

1- آیا امروز در جهت رسیدن به اهداف خود سعی و تلاشی کردم؟

 

رهبران موفق اهمیت تعیین اهداف در هر چیزی از چشم‌انداز بلندمدت تا انگیزش کوتاه‌مدت به‌خوبی درک می‌کنند. تمرکز کردن بر اهداف خودتان به شما کمک می‌کند تا اعمال و رفتار خود را سازمان‌دهی کنید و بهترین نتیجه را از جاه‌طلبی و آرزوهای خود بگیرید.

 

 

 

2- چه عادات بدی را باید در خودم متوقف کنم؟

 

عادات بد شما – که همه ما به‌نوعی برخی از آن‌ها راداریم – ممکن موجب ضربه خوردن اعتبار و درمجموع کسب‌وکار شما شود. وقت گذاشتن و تلاش روزانه برای فائق آمدن بر آن‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با مواردی که سود و منفعتی برای شما به دنبال دارند، کار بسیار ارزشمندی است.

 

 

3- چه چیزی امروز در من ایجاد انگیزه کرد؟

 

انگیزش درواقع نیرویی است که موجب هُل دادن شما به سمت جلو می‌شود. انگیزش درواقع خواست و اراده درونی شما برای دست یافتن، تولید کردن و توسعه دادن است و همیشه به نفع شماست که به مواردی توجه داشته باشید که موجب افزایش انگیزش شخصی شما می‌شوند.

 

4- آیا همان کسی بودم که تمایل به بودن آن داشتم؟

 

همواره شخصیت بر هر چیزی فرمانروایی می‌کند. شما با خصوصیات و ویژگی‌هایی که تشکیل‌دهنده شخصیت شما هستند، به دنیا نیامده‌اید، اما همچنان که تجربه‌ها، شکست و بُردهای مختلف را پشت سر می‌گذارید، این خصوصیات هم در شما رشد و توسعه می‌یابند. بر حس مسئولیت‌پذیر بودن و پاسخ‌های خودتان نسبت به رویدادهای مختلف حکومت کنید تا از این طریق شخصیتی را در خود توسعه دهید که علاقه‌مند بهره بردن از آن هستید.

 

 

 

5- امروز مرتکب چه اشتباهاتی شدم، و چه چیزی را می‌توانم از آن یاد بگیرم؟

 

همه ما شکست‌ها و اشتباهاتی را تجربه کرده‌ای؛ این چگونگی پاسخ دادن ما نسبت به این اشتباهات و شکست‌هاست که موجب تفاوت ما با دیگران می‌شود. می‌توانید انتخاب کنید که شکست را به‌عنوان گواهی بر عدم‌کفایت خود ببینید یا آن را به‌عنوان یک تجربه یادگیری باورنکردنی در نظر بگیرید.

 

6- برای چه چیزی امروز باید سپاسگزار باشم؟

 

همیشه روزهای خوب و روزهای بد، خوش‌شانسی و بدشانسی وجود دارد. در طی تمام این موارد، حق‌شناسی و سپاسگزاری تنها چیزی است که در بین مفیدترین و کارآمدترین ابزارهایی که در اختیاردارید، برای شما باقی می‌ماند. این ابزار به‌خوبی به شما نشان می‌دهد که واقعاً چه چیزهای اهمیت دارند و چه چیزهایی مهم هستند و به شما کمک می‌کند که همواره دارای قضاوت صحیح نسبت به امور بوده و تمرکز خود بر مواردی که اهمیت دارند را حفظ کنید.

 

اگر خواهان ایجاد تغییری در کسب‌وکار و رهبری خود هستید، عادتی مبنی بر پرسیدن سؤالات صحیح به‌صورت روزانه برای خودتان ایجاد کنید – چراکه سؤالات صحیح هستند که ما را به‌سوی پاسخ‌های صحیح رهنمون می‌سازند.


منبع : بعد چهارم 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.